Pogoji za uporabo e-postopkov in prijava v portal SPOT

Portal SPOT vam s prijavo v Moj SPOT omogoča varno e-poslovanje z državo. Za dostop do e-postopkov potrebujete SI-PASS račun, za izvedbo nekaterih postopkov pa tudi podpisno komponento. Preverite podrobnosti. 

Kaj vam nudi Moj SPOT?

Moj SPOT je del portala SPOT, ki poslovnim subjektom omogoča varno elektronsko poslovanje z državo. Moj SPOT je prilagojen vam in vašemu delu na portalu. S prijavo v Moj SPOT lahko hitro in enostavno uredite vlogo, saj se veliko podatkov prenese iz uradnih evidenc, vlogo lahko tudi digitalno podpišete, oddate na pristojni organ in sproti spremljate status obravnave. V določenih postopkih lahko prevzamete tudi sklep oziroma potrdilo.  

Na strani Seznam e-postopkov in storitev na portalu SPOT lahko preverite katere e-postopke lahko urejate prek portala SPOT. 

Moj SPOT vam nudi tudi vrsto drugih funkcionalnosti, kot so na primer nastavitev obveščanja o statusu vlog, možnost ureditve pooblastila za drugo fizično osebo in vpogleda v dokumente. Preverite seznam vseh funkcionalnosti, ki vam jih nudi Moj SPOT. 

Kdo lahko dostopa do portala in opravlja e-postopke?

Portal SPOT je namenjen poslovnim subjektom. E-postopke in storitve lahko opravljajo samostojni podjetniki, gospodarske družbe in drugi poslovni subjekti, ki so vpisani v Poslovni register Slovenije. Registracijske postopke za ustanovitev podjetja lahko opravijo tudi fizične osebe. 

Vloge in zahtevke v imenu podjetja oziroma poslovnega subjekta lahko odda le zakoniti zastopnik ali njegov pooblaščenec. Več informacij o pooblaščanju najdete na straniPooblaščanje oseb za opravljanje postopkov prek portala SPOT.

Podjetja in poslovni subjekti lahko določene e-postopke, ki jih omogoča portal SPOT, opravijo tudi na katerikoli točki SPOT ali pri notarjih. Več informacij najdete na strani Seznam storitev točk SPOT in notarjev.

Zahtevana oprema za elektronsko poslovanje preko portala SPOT

Za dostop do e-postopkov in storitev za vaš poslovni subjekt ter urejanje, oddajanje vlog, prilaganje prilog k vlogi in spremljanje postopka na portalu SPOT potrebujete ustrezno programsko in strojno opremo.

1. SI-PASS račun

Portal SPOT omogoča prijavo s prijavnimi sredstvi, ki jih omogoča storitev SI-PASS, zato za prijavo v Moj SPOT obvezno potrebujete SI-PASS račun. SI-PASS zagotavlja visoko stopnjo varnosti in zaupanja ter omogoča enostavno uporabo.

Prijavna sredstva, ki jih omogoča SI-PASS na portalu SPOT:

  • kvalificirano digitalno potrdilo,
  • mobilna identiteta smsPASS
  • e-osebna izkaznica

Podrobnejše informacije o vseh možnih načinih prijave so na voljo na strani Načini prijave.

Storitev SI-PASS omogoča tudi digitalno podpisovanje dokumentov. Več informacij o podpisovanju dokumentov s SI-PASS.

Na portalu SPOT trenutno zgolj nekateri postopki omogočajo podpisovanje s SI-PASS. Za izvedbo določenih postopkov boste zato potrebovali tudi podpisno komponento. 

2. Podpisna komponenta

Za elektronsko podpisovanje vlog in dokumentov je v določenih postopkih (AJPES, SODIŠČE, ZZZS, FURS, ZRSZ in drugi postopki) obvezno potrebno imeti nameščeno tudi komponento za podpisovanje ProXSign.

Programska oprema za namestitev podpisne komponente na vaš računalnik je na voljo na povezavi Navodila za namestitev ProXSign.

Za podpisovanje s komponento ProXSign mora imeti vaš brskalnik nameščeno eno izmed podprtih digitalnih potrdil. Več informacij o digitalnih potrdilih najdete na strani Digitalna potrdila.

Če podpisne komponente ne boste imeli nameščene, vas bo sistem na to opozoril v teku izvajanja e-postopka

3. Naprava za optično branje dokumentov 

Napravo za optično branje dokumentov (skeniranje) potrebujete le za nekatere postopke, ki zahtevajo optično branje in shranjevanje priloge.

Kot alternativo klasičnemu optičnemu čitalcu oziroma skenerju lahko uporabite pametni telefon. Prek trgovine Google Play oz. Apple Store si lahko namestite aplikacijo za namen izdelave optično prebranega dokumenta ali pretvorbe fotografije v dokument v ustrezni velikosti.

Nastavitve za optično branje dokumentov

Pri skeniranih dokumentih obvezno upoštevajte omejitev velikosti dokumentov. Priporočljivo je, da vašo napravo za optično branje (skener) nastavite na sledeč način: 

  • tip datoteke mora biti nastavljen na kompresiran TIFF ali PDF, 
  • nastavite skeniranje dokumentov na črno-bel način, 
  • ločljivost nastavite na 100 do 150 ppi

Omejitev velikosti dokumentov

V določenih e-postopkih in vlogah je treba pripeti dokazila oz. priloge. Upoštevati je treba  velikost teh dokumentov, ki jih pripenjate k posamezni vlogi. 

POMEMBNO! Omejitve na postopkih in dokumentih so določene različno. V večini primerov je omejitev na prilogo 3000 KB (2.93 MB).