Novosti na portalu SPOT

Z januarjem 2025 je uporabnikom portala SPOT na voljo prenovljeni Moj SPOT. Nadgradnja vam prinaša novo namizje in izboljšane funkcionalnosti pri izvajanju e-postopkov in storitev.

Na portalu SPOT, v delu, ki s prijavo omogoča izvajanje elektronskih postopkov in storitev – Moj SPOT, je bila izvedena večja nadgradnja. Poleg celovite tehnološke nadgradnje, ki zajema prenovo kompleksnega zalednega sistema in integracij z drugimi sistemi, nadgradnja prinaša tudi vrsto vidnejših novosti za uporabnike.

Novosti med drugim vključujejo razširjen nabor prijavnih sredstev, spremenjeno strukturo in osveženo grafično podobo, prilagodljivo namizje za različne vrste uporabnikov ter druge izboljšane funkcionalnosti pri izvajanju e-postopkov in storitev. Preglejte vse ključne novosti!

Video predstavitev ključnih novosti portala SPOT

Ogledate si lahko video vodič Predstavitev ključnih novosti portala SPOT.

Enotna prijava SI-PASS in razširjen nabor prijavnih sredstev

Za varno uporabo elektronskih storitev se v Moj SPOT lahko prijavite prek enotne SI-PASS prijave s kvalificiranim digitalnim potrdilom, ki ste ga uporabljali do sedaj. Po novem pa se lahko prijavite tudi z drugimi prijavnimi sredstvi, med drugim SMS PASS ali e-osebna izkaznica. Več o različnih načinih prijave si preberite na strani Načini prijave.

Za več informacij o prijavi v Moj SPOT si lahko ogledate tudi video vodič Kako se prijaviti v Moj SPOT z uporabo SI-PASS.

Interaktivni vodič po novostih

Pri prvi prijavi se lahko sprehodite skozi prijazen vodič po funkcionalnostih novega Moj SPOT. Vodič lahko kadarkoli ponovno zaženete na svojem prenovljenem uporabniškem profilu.

Spremenjena struktura in osvežena podoba namizja Moj SPOT

Novi Moj SPOT prinaša izboljšano strukturo vašega namizja in omogoča izvajanje predvsem e-postopkov, ki jih izvajate kot fizična oseba, npr. ob prvi registraciji podjetja.

Za več informacij o novem namizju Moj SPOT si lahko ogledate tudi video vodič Predstavitev namizja Moj SPOT.

Izboljšane funkcionalnosti in poenostavljeno delo s poslovnim subjektom

Z izbiro poslovnega subjekta, za katerega želite kot zakoniti zastopnik ali pooblaščenec opraviti e-postopek ali drugo storitev, vam je sedaj na voljo specializirano namizje za delo na poslovnem subjektu. Tu bodo vidni vsi e-postopki in storitve, za katere imate urejena pooblastila.

Za več informacij o pooblastilih si lahko ogledate tudi video vodič Kako elektronsko uredim pooblastila.

Izboljšana uporabniška izkušnja tudi na mobilnih napravah

Moj SPOT vam sedaj omogoča prijavo in uporabo tudi na mobilnih napravah. Mobilni telefon ali tablico lahko uporabite za pregled statusov vlog. Za izpolnjevanje in oddajo vlog pa se še naprej priporoča uporaba računalnika.

Obvestila in novice

Moj SPOT vam sedaj omogoča hiter dostop do pomembnih obvestil in novic ob nadgradnjah, spremembah na portalu ali morebitnih motnjah pri delovanju.

Sprememba pri dostopu do dokumentov starejših od 6 mesecev

Zakon o poslovnem registru Slovenije v 11. b členu v zvezi s tem določa:

Sestavni del informacijskega sistema za podporo poslovnim subjektom je sistem za začasno centralno elektronsko hrambo dokumentov (v nadaljnjem besedilu: CEH), ki zagotavlja elektronske dokumente za potrebe izvajanja postopkov za podporo poslovnim subjektom v informacijskem sistemu za podporo poslovnim subjektom, vendar ne več kot šest mesecev od zaključka postopka. V CEH so vključeni vsi elektronski dokumenti, ki se izmenjujejo prek informacijskega sistema za podporo poslovnim subjektom.

Skladno z zgoraj navedeno določbo ZPRS je bila ob prenovi portala SPOT izvedena tudi ta sprememba. Po novem je prek portala SPOT možno dostopati do zaključenih vlog in njihovih sklepov ter ostalih prilog največ 6 mesecev od zaključka postopkaUporabniki naj zato potrdilo ob prijavi, odjavi ali spremembi zavarovanja čim prej, najkasneje pa do poteka tega roka iz portala SPOT prenesejo in prevzamejo.

Vsem poslovnim subjektom, ki so zaradi navedene uvedbe spremembe pri dostopu do dokumentov v CEH  ostali brez dokumentov, starejših od 6 mesecev, in posledično s tem tudi brez urejene kadrovske evidence, svetujemo, da si za namen vsaj delne ureditve le-te poslužijo uporabe informacijske rešitve na portalu SPOT "Pridobitev poimenskega seznama zavarovanih oseb" (več informacij o tej informacijski rešitvi najdete na spletni strani:https://spot.gov.si/sl/poslovanje/zaposlovanje-in-delovno-razmerje/socialna-varnost-in-zavarovanja/pridobitev-poimenskega-seznama-zavarovanih-oseb/).

Na poimenski seznam zavarovanih oseb se uvrstijo zavarovane osebe, ki so imele v izbranem obdobju vsaj en dan urejeno zavarovanje pri poslovnem subjektu. O posamezni zavarovani osebi na seznamu se predvidoma izpišejo naslednji podatki: ime in priimek zavarovanca, EMŠO zavarovanca, šifra in naziv podlage zavarovanja, delovni čas zavarovanca, datum pričetka zavarovanja, datum prenehanja zavarovanja, vzrok prenehanja zavarovanja, datum veljavnosti enotnega dovoljenja, šifra in naziv invalidnosti, šifra in naziv poklica, ki ga opravlja zavarovanec in matična številka enote poslovnega subjekta, kjer zavarovanec opravlja delo. Začetek izbranega obdobja je lahko največ 3 leta nazaj.

Nadgradnje in e-storitve v prihodu

Portal SPOT bomo tudi v prihodnje še nadgrajevali in posodobljali. Že v kratkem bo na voljo nov e-postopek za urejanje zahtevkov za nadomestilo plače za samostojne zavezance. V načrtovanju je tudi celovita posodobitev in nadgradnja vseh obstoječih e-postopkov za poslovne subjekte, tako da bodo postopki in storitve uporabniško še bolj prilagojeni vam in vašemu delu.