Splošna navodila za izpolnjevanje vlog prek portala SPOT
Kazalo
1. Uvod
To so splošna navodila za izpolnjevanje vlog na portalu SPOT, Slovenska poslovna točka.
Slike predstavljene v teh navodilih se zato lahko razlikujejo od dejanskih slik in so simboličnega pomena.
Pravna podlaga:
Pravne podlage se razlikujejo glede na posamezen postopek in njegovo vsebino.
2. Prijava v portal SPOT
Pred pričetkom izpolnjevanja vloge se je najprej treba prijaviti v portal SPOT na tem naslovu – https://spot.gov.si/
3. Izbira podjetja
Po uspešni prijavi v portal SPOT je treba izbrati poslovni subjekt za katerega oddajate vlogo. Če je ta subjekt samostojni podjetnik se v polje »Vpišite davčno številko s.p.« vpiše davčna številka subjekta. Če pa gre za ostale poslovne subjekte, pa se v polje »Vpišite 10 mestno matično številko« vpiše matična številka poslovnega subjekta. Izbiro zavezanca se lahko opravi tudi s klikom na davčne številke v razdelku »Zadnja uspešna iskanja« ali »Pooblastila«. Uporabnik portala lahko izbere le poslovni subjekt pri katerem je v PRS (Poslovni register Slovenije) registriran kot odgovorna oseba. Če bo vloge oddajal uporabnik, ki ni odgovorna oseba, si mora urediti pooblastilo. Navodila za izvedbo postopka pooblaščanja so na voljo na tej spletni strani.
4. Izbira postopka
Med postopki poiščite postopek, ki ga želite oddati. Npr.: v kategoriji MNVP izberite želeni postopek.
5. Nova vloga
1. Korak: Izpolnjevanje obrazca
V prvem delu prvega koraka so najprej vidni podatki podjetja (pravne osebe), ki se prepišejo iz PRS (Poslovni register Slovenije – AJPES), ter vaši osebni podatki, ki se prepišejo iz prijavnega gradnika SI-PASS.
V primeru, da ste zastopnik/zaposleni v podjetju, ki ima pooblastilo za oddajo te vloge izpolnite podatke o svoji firmi, v kateri delate in priložite pooblastilo.
V drugem sklopu obrazca vpišete potrebne podatke o nameravanem ravnanju; različno glede na posamezno vlogo.
Na koncu tega koraka priložite priloge, ki se bodo upoštevale pri izdaji dovoljenja. Priloge so lahko v naslednjih formatih: jpeg, png, pdf ali tiff, v velikosti do 5 MB, skupno na celotni vlogi največ 15 MB.
Nadaljujete s podpisovanjem.
2. Korak: Podpisovanje vloge
V drugem koraku se vam prikaže celoten izpis vloge. Na koncu izpisa imate možnost tiskanja vloge, vračanja na obrazec, kjer lahko popravite vnesene podatke in nadaljevanja v podpisovanje. V postopku podpisovanja se generira mapa (stisnjena mapa v obliki ZIP) v kateri je podpisana PDF vloga, podpisan XML in vsi priloženi dokumenti.
S klikom na gumb »Podpiši« portal uporabnika preusmeri na »SI-PASS«, ki omogoča podpisovanje. Z vnosom SI-PASS gesla podpišete vlogo.
Če opazite, da ste naredili kakšno napako, se s klikom na gumb »Nazaj na obrazec« vrnete na obrazec in popravite napake.
3. Korak: Oddaja vloge
4. Korak: Plačilo vloge
V kolikor se e-vlogo plačuje preko UJP plačilnega sistema, dobimo najprej ekran, kjer nam sistem predstavi koliko bomo za vlogo plačali:
Sledi plačilo z uporabo enega od plačilnih mehanizmov, ki nam jih ponudi UJP plačilna stran (kreditna kartica, Moneta in podobno). Po izvedbi e-plačila se lahko račun shrani ali natisne.
- V KOLIKOR JE BILO PLAČILO ŽE IZVEDENO:
Navodila za ustrezno izpolnitev podatkov za klasično plačilo preko položnic ali elektronskega bančništva. Velja za vse e-vloge, ki omogočajo pripenjanje potrdila o predhodnem plačilu:
e-vloge, ki omogočajo pripenjanje potrdila o predhodnem plačilu:
- Prošnja za enotno dovoljenje za prebivanje in delo tujca
- Prošnja za začasno prebivanje in delo tujca na področju raziskav
Stroški se plačujejo ločeno glede na tip stroška in sicer:
- Taksa za izdajo dovoljenja za prebivanje: 70,00 EUR
- Strošek tiskovine: 15,47 EUR
Podatki za nakazilo |
|
SWIFT koda |
BSLJSI2X |
Koda namena |
GOVT - Plačilo - državni organi |
Namen plačila |
Izdaja BDP - Ime in priimek tujca |
IBAN |
|
Referenca za takso za dovoljenje za prebivanje |
SI00 XXXXX-7111010-201 (xxxxxx - del reference, primer 62448 -7111010-201 za UE Sežana ) |
Referenca za tiskovino |
SI00 240340 |
Pri plačilu bodite pozorni na različni referenci. Izberite prehodni račun glede na upravno enoto, ki ji pošiljate vlogo.
Na tem ekranu se vidijo podatki, ki jih morajo stranke izpolniti ob predhodnem vplačilu. Potrdilo o plačilu morajo pripeti na ustrezno mesto v e-vlogi.
5. Korak: Zaključeno
Portal vlogo odda pristojnemu organu v obravnavo. Uporabniku se izpišejo podatki o oddaji vloge in povezava na namizje. Uporabnik dobi na svoj elektronski naslov sporočilo o oddaji vloge.
- Dopolnitev vloge
Če vloga ni popolna, vas pristojni organ pozove k dopolnitvi. Vlogo lahko dopolnite elektronsko tako, da v seznamu vlog v postopku izberete vlogo, ki jo želite dopolniti in v sklopu Delo z vlogo izberete »Dopolni«.
Portal ponudi poseben obrazec, v katerem ima vlagatelj možnost opisati manjkajoče podatke ali priložiti manjkajoče priloge.
S klikom na gumb »Naprej« portal izpiše predogled vloge in ponudi podpisovanje in oddajo vloge.
- Umik vloge
Preden je vloga rešena portal omogoča vlagatelju, da vlogo umakne. Na strani »Podatki o vlogi« z izbiro aktivnosti »Prekliči« začnemo s postopkom umika vloge.
Portal ponudi popolnoma izpisano vlogo za umik vloge, z vsemi potrebnimi podatki.
S klikom na gumb »Naprej« portal izpiše predogled vloge in ponudi podpisovanje in oddajo vloge.
6. Spremljanje statusa vloge
Podatki o vlogah, ki so neoddane, oddane ali v reševanju se nahajajo v seznamu vlog v postopkih. Ko je vloga rešena, se prestavi v delni seznam oddanih vlog.