Informative Notice
Določene vsebine se še dopolnjujejo. Hvala za razumevanje.
Proizvodnja igrač in rekvizitov za igre in zabavo (32.400)
V dejavnost proizvodnja igrač in rekvizitov za igre in zabavo spadajo:
- proizvodnja lutk, punčk ipd. ter delov, dodatkov in oblačil zanje,
- proizvodnja medvedkov in igrač v obliki živali,
- proizvodnja različnih igrač s kolesi, namenjenih za vožnjo, tudi plastičnih triciklov,
- proizvodnja glasbil,
- proizvodnja različnih namiznih družabnih iger,
- proizvodnja igralnih kart,
- proizvodnja biljardnih miz, igralnih avtomatov z žetoni, naprav in opreme za igre na srečo,
- proizvodnja elektronskih iger, npr. šaha ipd.,
- proizvodnja različnih modelov, npr. električnih vlakcev, elementov za sestavljanje,
- proizvodnja sestavljank ipd.,
- proizvodnja napihljivih igračk, balončkov, bazenčkov ipd.,
Navedena dejavnost je na listi dejavnosti, ki se v skladu s 5. členom Obrtnega zakona opravljajo na obrtni način in se pravica do opravljanja pridobi z vpisom v obrtni register pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije. Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije naredi vpis po uradni dolžnosti, ko pridobi podatek o registrirani dejavnosti s strani upravljavca poslovnega registra (Ajpes).
Velja za naslednje dejavnosti po SKD:
Splošni pogoji
-
Za opravljanje dejavnosti se morate predhodno registrirati in izbrati ustrezno statusno obliko.
-
Poslovni subjekt mora v okviru svojega poslovanja sprejeti odločitev ali postati davčni zavezanec. Če se podjetje odloči, da bo postalo zavezanec za DDV, je potrebno davčnemu organu predložiti zahtevek za izdajo identifikacijske številke za DDV. Ko je zavezanec identificiran za namene DDV, je treba davčnemu uradu predložiti obračun davka za vsako davčno obdobje posebej. Davčno obdobje je koledarski mesec ali koledarsko trimesečje.
Kdaj postati davčni zavezanec?
Pravne podlage
- Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2)
- Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1)
- Zakon o dohodnini (ZDoh-2)
Pristojni organ
Finančna uprava Republike Slovenije
Šmartinska cesta 55
1000 Ljubljana -
Zakon o gospodarskih družbah določa, da morajo vsi – družbe in podjetniki – voditi poslovne knjige ter jih enkrat letno zaključiti v skladu z zakonom in Slovenskimi računovodskimi standardi (2024) ali mednarodnimi standardi računovodskega poročanja.
Pravne podlage
- Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1)
- Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1)
- Slovenski računovodski standardi
- Zakon o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR)
Pristojni organ
Ministrstvo za finance
Župančičeva 3
1000 Ljubljana -
Področje delovne zakonodaje regulira Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1). Poleg pogodbe o zaposlitvi, slovenska zakonodaja opredeljuje tudi več posebnih oblik opravljanja dela. Pri sklenitvi delovnega razmerja je potrebno upoštevati predpisan postopek zaposlitve.
Delodajalec mora na delovnem mestu dosledno upoštevati:
- ureditev obveznih socialnih zavarovanj in refundacije nadomestila plač,
- varnost in zdravje pri delu,
- v primeru nezgod ali poškodb pri delu je potrebno ustrezno prijaviti nezgodo in poškodbe pri delu.
V kolikor delodajalec zaposluje tujca, državljana tretjih držav, je potrebno zanj pridobiti enotno dovoljenje za prebivanje in delo.
Pravne podlage
- Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1)
- Zakon o prispevkih za socialno varnost (ZPSV)
- Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2)
- Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ)
- Zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih (ZSDP-1)
- Zakon o urejanju trga dela (ZUTD)
- Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1)
- Zakon o tujcih (ZTuj-2)
- Zakon o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev (ZZSDT)
Pristojni organ
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Štukljeva cesta 44
1000 LjubljanaZavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
Miklošičeva cesta 24
1507 Ljubljana -
Poslovni subjekti morajo v okviru delovanja odgovorno poslovati. Pri tem morajo dosledno upoštevati načela:
- intelektualne lastnine;
- avtorske in sorodnih pravic;
- požarne varnosti;
- varstva osebnih podatkov;
- javne rabe slovenskega jezika.
Pristojni organ
Ministrstvo za pravosodje
Župančičeva 3
1000 LjubljanaMinistrstvo za kulturo
Maistrova ulica 10
1000 LjubljanaMinistrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
Kotnikova 5
1000 LjubljanaMinistrstvo za obrambo
Vojkova cesta 55
1000 Ljubljana
Pogoji
-
Za opravljanje dejavnosti se morate predhodno registrirati in izbrati ustrezno statusno obliko.
-
Za dejavnosti, ki so uvrščene na Listo dejavnosti, ki se v skladu s 5. členom Obrtnega zakona običajno opravljajo na obrtni način, velja, da se ob registraciji te dejavnosti poslovni subjekti po uradni dolžnosti vpišejo v Obrtni register pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS).
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije naredi vpis po uradni dolžnosti, ko od upravljavca poslovnega registra (Ajpes) pridobi podatek o registrirani dejavnosti.
Vpis v obrtni register lahko uredite tudi sami pri posamezni območni Obrtno-podjetniški zbornici po krajevni pristojnosti.Vpis v obrtni register je brezplačen.
Pravne podlage
- Obrtni zakon (ObrZ)
- Lista dejavnosti, ki se v skladu s 5. členom Obr-Z običajno opravljajo na obrtni način
Skrbnik zakonodaje
Pristojni organ
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Celovška cesta 71
1000 LjubljanaPovezave
-
Za opravljanje določenih dejavnosti – predvsem na področju gostinstva, trgovine, skladiščenja, proizvodnje, izobraževanja, delavnic, laboratorijev, ambulant in podobnih – je potrebno zagotoviti ustrezen poslovni prostor.
Ob registraciji podjetja se ta pogoj ne preverja, mora pa podjetnik zagotoviti poslovni prostor in pridobiti ustrezno dovoljenje, preden začne opravljati dejavnost, za katero je predpisan ta pogoj.Objekt, v katerem je poslovni prostor, mora imeti uporabno dovoljenje.
Poslovni prostor se lahko najame ali kupi. Pred najemom ali nakupom nepremičnine je koristno preveriti, ali ima dovoljenje za uporabo v ustrezne poslovne namene in ali je opravljanje določene dejavnosti v poslovnem prostoru mogoče takoj po prevzemu.
Za izdajo uporabnega dovoljenja in spremembo gradbenega dovoljenja je pristojen upravni organ, ki je izdal gradbeno dovoljenje (pristojna upravna enota), razen v primeru, ko je zaradi predlaganih sprememb objekta treba izdati integralno gradbeno dovoljenje.
Več o postopku pridobitve uporabnega dovoljenja.
Pri rekonstrukciji objektov, ki so zavarovani v skladu s predpisi o kulturnih dediščini, se lahko minimalni tehnični pogoji za opravljanje dejavnosti razlikujejo od predpisanih.
Soglasje za odstopanje se lahko pridobi v postopku izdaje dovoljenja za gradnjo ali rekonstrukcijo v skladu s predpisi o urejanju prostora in graditvi objektov, pod pogojem, da odstopanje ni takšno, da bi bilo zaradi tega ogroženo zdravje in življenje ljudi.
Dokazila
Uporabno dovoljenje: fotokopija
Pravne podlage
Skrbnik zakonodaje
Ministrstvo za naravne vire in prostor
Dunajska cesta 48
1000 LjubljanaPristojni organ
Povezave
-
Pri dajanju igrač na trg mora proizvajalec zagotoviti, da so načrtovane in izdelane v skladu z zahtevami iz 4. člena in Priloge II Uredbe o varnosti igrač.
Proizvajalec mora pripraviti zahtevano tehnično dokumentacijo in izvesti ali pa dati izvesti postopek ugotavljanja skladnosti v skladu z 12. členom Uredbe o varnosti igrač. Kadar je bilo s postopkom dokazano, da je igrača skladna s to uredbo, mora proizvajalec pripraviti izjavo ES o skladnosti ter namestiti oznako CE.
Proizvajalec mora hraniti tehnično dokumentacijo in izjavo ES o skladnosti deset let po tem, ko je bila igrača dana na trg.
Proizvajalec mora zagotoviti, da se izvajajo postopki za ohranjanje skladnosti proizvodne serije. Upoštevati mora spremembe pri načrtovanju igrače ali njenih lastnosti in spremembe harmoniziranih standardov, s sklicevanjem na katere se potrdi skladnost igrače.
Proizvajalec mora, ko je to potrebno zaradi tveganj, ki jih predstavlja igrača, ter zaradi zaščite zdravja in varnosti potrošnikov, pregledovati vzorce igrač na trgu, raziskovati ter po potrebi voditi knjigo pritožb in register neustreznih igrač in njihovega odpoklica ter o tovrstnem spremljanju obveščati distributerje.
Proizvajalec mora zagotoviti, da je na njegovih igračah označena vrsta, serija ali serijska številka ali drug identifikacijski podatek, kadar pa velikost ali narava igrače tega ne dopušča, te podatke navede na embalaži ali dokumentu, ki spremlja igračo.
Proizvajalec mora na igrači navesti ime, registrirano trgovsko ime ali registrirano blagovno znamko in naslov, na katerem je dosegljiv glede informacij o igrači, oziroma te podatke navede na embalaži ali dokumentu, ki spremlja igračo, če jih ni mogoče navesti na sami igrači. Naslov vsebuje podatek, kjer je proizvajalec dosegljiv.
Proizvajalec mora zagotoviti, da so igrači priložena navodila in podatki glede njene varnosti v slovenskem jeziku.
Proizvajalec, ki meni ali utemeljeno domneva, da igrača, ki jo je dal na trg, ni v skladu z ustrezno usklajevalno zakonodajo Evropske unije, mora nemudoma izvesti potrebne korektivne ukrepe, da zagotovi skladnost igrače, jo umakne s trga ali odpokliče, če je to primerno. Če igrača predstavlja tveganje, mora proizvajalec takoj obvestiti organe, pristojne za igrače držav članic Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: države članice EU), v katerih so omogočili dostopnost igrače na trgu, in jim predložiti podrobne podatke, zlasti o neskladnosti in sprejetih korektivnih ukrepih.
Proizvajalec mora na podlagi utemeljene zahteve ZIRS predložiti vse potrebne podatke in dokumentacijo za dokazovanje skladnosti igrače v slovenskem jeziku oziroma jeziku, sprejemljivem za ZIRS ter z njim sodelovati pri dejavnosti, katere cilj je odpraviti tveganje, ki ga povzročajo igrače, ki jih je proizvajalec dal na trg.
Proizvajalec mora:
- izdelati tehnično dokumentacijo skladno s Prilogo IV Uredbe in z dokumentom z navodili za uporabo Direktive 2009/48/ES o varnosti igrač: Tehnična dokumentacija
- izvesti ustrezen postopek ugotavljanja skladnosti,
- izdelati izjavo ES o skladnosti,
- namestiti oznako CE,
- zagotoviti mora primerno označitev igrače in namestitev opozoril iz Uredbe o varnosti igrač in standardov, ki določajo varnostne zahteve za določene vrste igrač in navodil v slovenskem jeziku.
Pomembni del tehnične dokumentacije je izdelava ocene varnosti, kar pomeni, da je treba pred dajanjem igrače na trg izvesti analizo kemijskih, fizikalnih, mehanskih, električnih, vnetljivih, higienskih in radioaktivnih nevarnosti, ki jih predstavlja igrača, ter oceno možne izpostavljenost tem nevarnostim.
Pred dajanjem igrače na trg mora proizvajalec uporabiti ustrezen postopek za ugotavljanje skladnosti igrače. V določenih primerih, ko igrača ni v celoti skladna s harmoniziranimi standardi, se igrača predloži v ES-pregled tipa priglašenemu organu.
Proizvajalec mora izdelati izjavo ES o skladnosti in s tem prevzeti odgovornost za skladnost igrače. Tehnično dokumentacijo in izjavo ES o skladnosti mora proizvajalec hraniti deset let po tem, ko je bila igrača dana na trg.
Uvoznik ali distributer se šteje za proizvajalca, ko prevzame nase obveznosti proizvajalca, denimo, če daje igračo na trg pod svojim imenom ali blagovno znamko ali če spremeni igračo, ki je že dana na trg, na način, ki lahko vpliva na njeno skladnost.
Obveznosti gospodarskih subjektov in poslovni modeli so podrobno obrazloženi v smernicah.
V Uredbi o varnosti igrač je določeno, da morajo biti označbe in opozorila, ki vplivajo na odločitev o nakupu igrače, jasno vidna potrošniku pred nakupom, kar velja tudi v primeru spletne prodaje.
Pravne podlage
V pomoč proizvajalcem je Evropska komisija pripravila več vodnikov in smernic glede razvrstitve igrač, glede izdelave tehnične dokumentacije in obrazložitve zahtev iz Direktive 2009/48/ES, ki je prenesena v slovenski pravni red kot Uredba o varnosti igrač. Smernice so dokument, ki se redno posodabljajo. Najnovejše smernice so vedno v angleškem jeziku. Jezikovne različice revidiranih dokumentov pa so prevedene občasno.
Skrbnik zakonodaje
Ministrstvo za zdravje
Štefanova ulica 5
1000 Ljubljana -
Igrače, ki se dajejo na trg, morajo izpolnjevati osnovne varnostne zahteve, in sicer glede splošnih varnostnih zahtev iz drugega, tretjega in četrtega odstavka Uredbe o varnosti igrač ter glede posebnih varnostnih zahtev iz priloge II, ki je sestavni del te uredbe.
Igrače, vključno s kemičnimi snovmi, ki jih vsebujejo, ne smejo ogrožati varnosti ali zdravja uporabnikov ali tretjih oseb, kadar se uporabijo na predvideni ali predvidljivi način, ob upoštevanju vedenja otrok.
Pri igračah se upošteva sposobnost uporabnika in, kadar je to primerno, osebe, ki nadzoruje otroka, zlasti pri tistih igračah, ki so namenjene za uporabo otrokom, mlajšim od 36 mesecev, ali za druge opredeljene starostne skupine otrok.
Etikete, nameščene v skladu s četrtim do šestim odstavkom 5. člena te uredbe, in navodila za uporabo, s katerimi so igrače opremljene, morajo uporabnike ali osebe, ki nadzorujejo otroka, opozoriti na inherentne nevarnosti in tveganje poškodbe, ki izhajajo iz uporabe igrač, ter na načine, kako se izogniti takšnim nevarnostim in tveganju.
Igrača, ki se da na trg, mora izpolnjevati osnovne varnostne zahteve med predvidljivim in običajnim obdobjem uporabe igrače.
V skladu z Uredbo o varnosti igrač je igrača proizvod, načrtovan ali namenjen, izključno ali ne, za uporabo pri igri otrok, mlajših od 14 let.
Med igrače, za katere se ne uporablja Uredba o varnosti igrač pa sodijo:
- oprema za otroška igrišča, namenjeno javni uporabi;
- avtomatične igralne naprave, na kovance ali ne, namenjene javni uporabi;
- vozila kot igrače, opremljena z motorji z izgorevanjem;
- parni stroji kot igrače;
- frače in katapulti.
Skladnost igrače
Igrača, ki se daje na trg, mora izpolnjevati varnostne zahteve, ki jih opredeljuje Uredba in sicer osnovne varnostne zahteve ter posebne varnostne zahteve. Igrača, vključno s kemičnimi snovmi, ki jih vsebuje, ne sme ogrožati varnosti ali zdravja otrok.
Bolj podrobne zahteve za varnost igrač, glede na specifično konstrukcijo in njihove značilnosti, so opredeljene v harmoniziranih standardih za igrače.
Upoštevati je treba sposobnost uporabnikov in, kjer je to primerno tudi oseb, ki nadzorujejo otroka. To velja zlasti pri tistih igračah, ki so namenjene za uporabo otrokom, mlajšim od 36 mesecev.
Opozorila in navodila za uporabo, s katerimi so igrače opremljene, morajo uporabnike ali osebe, ki nadzorujejo otroka, opozoriti na nevarnosti in tveganje poškodb, ki izhajajo iz uporabe igrač, ter na načine, kako se izogniti takšnim nevarnostim in tveganju.
Pravne podlage
Skrbnik zakonodaje
Ministrstvo za zdravje
Štefanova ulica 5
1000 Ljubljana -
Ugotavljanje skladnosti je postopek, s katerim proizvajalec dokazuje, da njegova igrača izpolnjuje veljavne določbe Uredbe. Postopki ugotavljanja skladnosti so podrobno opisani v Prilogi VI Uredbe.
Proizvajalec mora glede na naravo igrače uporabiti enega od možnih postopkov:
Samovrednotenje se uporablja v primerih, ko harmonizirani standardi zajemajo vse ustrezne vidike o varnosti igrače. V teh primerih mora proizvajalec uporabiti obstoječe harmonizirane standarde in zagotoviti, da je igrača v skladu z njimi. Proizvajalec mora tudi uvesti notranji postopek za nadzor proizvodnje v skladu z modulom A Priloge II k Sklepu št. 768/2008/ES. Za modul A se prisotnost priglašenega organa ne zahteva.
Preverjanje s tretje strani oziroma skladnost s tipom ali modulom B se pogosto označuje z »ES-pregled tipa«. ES-pregled tipa in certifikacija se zahtevata, kadar:
- harmonizirani standardi ne obstajajo,
- proizvajalec ni ali je le delno uporabil harmonizirane standarde,
- je eden ali več harmoniziranih standardov objavljenih z omejitvijo ali
- proizvajalec meni, da mora zaradi narave, načrtovanja, izdelave ali namena igrače preverjanje opraviti tretja stran.
V takšnih primerih proizvajalec model igrače predloži priglašenemu organu za ES-pregled tipa. Priglašeni organ v skladu z modulom B pregleda tehnično oblikovanje igrače ter preveri in z izdajo certifikata o ES-pregledu tipa potrdi, da tehnično oblikovanje igrače ustreza zahtevam iz Uredbe. Proizvajalec v skladu z modulom C, ki obvezno sledi modulu B, zagotovi skladnost proizvedenih igrač z odobrenim tipom iz certifikata ES o pregledu tipa. V nasprotju z modulom B se za modul C ne zahteva prisotnosti priglašenega organa.
Harmonizirani standardi
Bolj podrobne zahteve za varnost igrač, glede na specifično konstrukcijo in njihove značilnosti, so opredeljene v harmoniziranih standardih za igrače.
Standardi se naročijo pri Slovenskem inštitutu za standardizacijo.
V skladu s Komisije v okviru izvajanja Direktive 2009/48/ES Evropskega parlamenta in Sveta o varnosti igrač je objavljen seznam harmoniziranih standardov, ki veljajo za igrače.
Oznaka CE
Igrače morajo biti opremljene z oznako CE in potem se zanje domneva, da so v skladu z Uredbo.
Identifikacija in sledljivost igrače
Gospodarski subjekt mora za obdobje 10 let zagotoviti podatke o vsakem gospodarskem subjektu, od katerega je igračo prejel ali mu jo dobavil.
Pravne podlage
Skrbnik zakonodaje
Ministrstvo za zdravje
Štefanova ulica 5
1000 Ljubljana -
Proizvajalci pred dajanjem igrače na trg izvedejo analizo kemijskih, fizikalnih, mehanskih, električnih, vnetljivih, higienskih in radioaktivnih nevarnosti, ki jih lahko predstavlja igrača, ter oceno možne izpostavljenosti tem nevarnostim.
Ocena varnosti je del tehnične dokumentacije. V pomoč pri izdelavi se upošteva smernice za izdelavo tehnične dokumentacije.
Pravne podlage
Skrbnik zakonodaje
Ministrstvo za zdravje
Štefanova ulica 5
1000 Ljubljana -
Pooblaščeni zastopnik mora imeti pisno pooblastilo proizvajalca in izvaja naloge, določene v pooblastilu.
Pravne podlage
Skrbnik zakonodaje
Ministrstvo za zdravje
Štefanova ulica 5
1000 Ljubljana -
Proizvajalec, uvoznik in distributer, ki meni ali utemeljeno domneva, da igrača, ki jo je dal na trg, ni v skladu z zakonodajo, mora nemudoma izvesti potrebne korektivne ukrepe, da zagotovi skladnost igrače. Če je potrebno, jo umakne s trga ali odpokliče.
Če igrača predstavlja tveganje, mora gospodarski subjekt takoj s predpisanim obrazcem: Obvestilo o nevarnem proizvodu (Pravilnik o obliki in vsebini obvestila o nevarnem proizvodu Ur.l. RS 33/2005) obvestiti Zdravstveni inšpektorat RS in organe, pristojne za igrače držav članic Evropske unije, v katerih je omogočil dostopnost igrače na trgu, in jim predložiti podrobne podatke, zlasti o neskladnosti in sprejetih korektivnih ukrepih.
Pravne podlage
Skrbnik zakonodaje
Ministrstvo za zdravje
Štefanova ulica 5
1000 Ljubljana -
Cene storitev, ki se ponujajo pri prodaji potrošnikom, morajo biti označene v skladu s 14. členom Zakona o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/22) in Pravilnikom o načinu označevanja cen blaga, digitalnih vsebin in storitev ter objavi znižanja cene blaga (Uradni list RS, št. 10/23).
Podjetje za storitev, ki jo ponuja potrošniku, vidno označi ceno, ki vključuje davek na dodano vrednost, če je podjetje zavezanec za davek na dodano vrednost. Cena storitve je označena v evrih. V primeru, da je poleg cene v evrih označena tudi cena v drugih valutah, mora biti poleg zneska v evrih tudi oznaka EUR. Podjetje upošteva označeno ceno. Če gre za ponudbo v okviru storitev informacijske družbe, mora biti poleg cene jasno in nedvoumno navedeno, ali cena vključuje tudi stroške dostave.
Cene za vse storitve morajo biti označene kot cene v obliki cenika. Označitev cen za storitve mora biti nedvoumna, lahko prepoznavna, čitljiva in za potrošnika na vidnem in dosegljivem mestu.
Pri storitvah, pri katerih cene ni mogoče označiti kot cene za vrsto storitve, se ceno storitve lahko označi na enega od naslednjih načinov:
- kot ceno delovne ure za izvedbo določene storitve v poslovnem prostoru izvajalca storitve;
- kot ceno delovne ure za izvedbo določene storitve na kraju samem;
- kot ceno vseh stroškov za izvedbo določene storitve;
- kot ceno storitve, preračunano na mersko enoto;
- kot ceno storitve, ki jo nedvoumno opredelimo na drug način in se običajno uporablja pri ponujanju določenih storitev.
Cena za storitve je nedvoumno označena, če je ni možno zamenjati s ceno druge storitve, ki se nahaja v neposredni soseščini.
Cena za storitve je v poslovnem prostoru označena čitljivo, če je velikost črk in številk na ceniku za storitve najmanj 5 mm.
Cena za storitev mora biti potrošniku lahko dostopna ter mora biti objavljena na vidnem mestu v poslovnem prostoru, kjer je ta storitev potrošniku ponujena.
Kot vidno označeno ceno storitve se šteje, da je cenik obešen na steno poslovnega prostora oziroma tistega njegovega dela, kjer se nahajajo potrošniki.
Pravne podlage
- Pravilnik o načinu označevanja cen blaga, digitalnih vsebin in storitev ter objava znižanja cene blaga
- Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1)
Skrbnik zakonodaje
Situacijski pogoji
-
Pri omogočanju dostopnosti igrače na trgu morajo distributerji ravnati s potrebno skrbnostjo v skladu s Uredbo o varnosti igrač.
Preden se omogoči dostopnost igrač na trgu, mora distributer preveriti, ali imajo oznako skladnosti, ali so opremljene z zahtevanimi dokumenti, navodili in podatki o varnosti v slovenskem jeziku ter ali sta proizvajalec in uvoznik upoštevala pogoje iz šestega in sedmega odstavka 15. člena te uredbe in četrtega odstavka prejšnjega člena.
Kadar distributer meni ali utemeljeno domneva, da igrača ni skladna z zahtevami iz 4. člena in Priloge II te Uredbe o varnosti igrač, lahko omogoči dostopnost igrače na trgu šele po tem, ko je bila usklajena z navedenimi zahtevami. Če igrača predstavlja tveganje, distributer o tem obvesti proizvajalca ali uvoznika in ZIRS.
Distributer zagotovi, da v času, ko je odgovoren za igračo, pogoji skladiščenja ali prevoza ne ogrožajo skladnosti igrače s pogoji iz 4. člena in Priloge II te uredbe.
Distributer, ki meni ali utemeljeno domneva, da igrača, katere dostopnost na trgu je omogočil, ni skladna z ustrezno usklajevalno zakonodajo Evropske unije, zagotovi izvajanje korektivnih ukrepov, da zagotovi njeno skladnost, umik s trga ali odpoklic, če je to primerno. Če igrača predstavlja tveganje, mora o tem takoj obvestiti ZIRS oziroma za igrače pristojne organe vseh držav članic EU, v katerih je omogočil njeno dostopnost na trgu, in jim predložiti podrobne podatke, zlasti o neskladnosti in vseh sprejetih korektivnih ukrepih.
Distributer mora na podlagi utemeljene zahteve ZIRS predložiti vse potrebne podatke in dokumentacijo za dokazovanje skladnosti igrače ter na njegovo zahtevo sodelovati z njim pri dejavnosti, katere cilj je odpraviti tveganje, ki ga povzročajo igrače, katerih dostopnost na trgu je distributer omogočil.
Obveznosti distributerja
Preden distributer ogomogči dostopnost igrač na trgu, mora preveriti, ali so igrače:
- pravilno označene,
- opremljene z zahtevanimi dokumenti, navodili in opozorili v slovenskem jeziku in ali
- sta proizvajalec in uvoznik upoštevala Uredbo o varnosti igrač.
Zagotoviti mora uskladitev neustreznih igrač; obveščanje organov o prisotnosti varnostnega tveganja, odpoklic ali umik igrače, zagotavljanje informacij Zdravstvenemu inšpektoratu RS.
Zagotoviti mora sledljivost, ustrezno skladiščenje in prevoz igrač z namenom, da ne pride do ogrožanja varnosti izdelka.
Obveznosti gospodarskih subjektov in poslovni modeli so podrobno obrazloženi v smernicah.
V Uredbi o varnosti igrač je določeno, da morajo biti označbe in opozorila, ki vplivajo na odločitev o nakupu igrače, jasno vidna potrošniku pred nakupom, kar velja tudi v primeru spletne prodaje.
Pravne podlage
Skrbnik zakonodaje
Ministrstvo za zdravje
Štefanova ulica 5
1000 Ljubljana -
Uvoznik daje na trg le igrače, ki so skladne z Uredbo o varnosti igrač.
Preden da uvoznik igračo na trg, mora zagotoviti, da je proizvajalec izvedel ustrezen postopek ugotavljanja skladnosti, pripravil tehnično dokumentacijo, da imajo proizvodi zahtevano oznako skladnosti, da so opremljeni z zahtevanimi dokumenti ter da je proizvajalec izpolnil zahteve iz šestega in sedmega odstavka 15. člena Uredbe o varnosti igrač.
Kadar uvoznik meni ali utemeljeno domneva, da igrača ni skladna z zahtevami iz 4. člena in Priloge II Uredbe o varnosti igrač, igrače ne da na trg, dokler ni skladna z navedenimi zahtevami. Če igrača predstavlja tveganje, mora o tem obvestiti proizvajalca in ZIRS.
Uvoznik mora na igrači navesti svoje ime, registrirano trgovsko ime ali registrirano blagovno znamko in naslov, na katerem je dosegljiv glede podatkov o igrači, če pa to ni mogoče, navede podatke na embalaži ali dokumentu, ki spremlja igračo.
Uvoznik mora zagotoviti, da so igrači priložena navodila in podatki o njeni varnosti v slovenskem jeziku.
Uvoznik mora zagotoviti, da v času, ko je odgovoren za igračo, pogoji skladiščenja ali prevoza ne ogrožajo njene skladnosti z zahtevami iz 4. člena in Priloge II Uredbe o varnosti igrač.
Uvoznik mora, ko je to potrebno zaradi tveganj, ki jih predstavlja igrača, ter zaradi zaščite zdravja in varnosti potrošnikov, pregledovati vzorce igrač, ki jih trži, raziskovati ter po potrebi voditi knjigo pritožb in register neustreznih igrač in njihovega odpoklica, o tovrstnem spremljanju pa obveščati distributerje.
Uvoznik, ki meni ali utemeljeno domneva, da igrača, ki jo je dal na trg, ni v skladu z ustrezno usklajevalno zakonodajo Evropske unije, mora nemudoma izvesti potrebne korektivne ukrepe, da zagotovi skladnost igrače, jo umakniti ali odpoklicati, če je to primerno. Če igrača predstavlja tveganje, mora uvoznik takoj obvestiti organe, pristojne za igrače vseh držav članic EU, v katerih so omogočili dostopnost igrače na trgu, in jim predložiti podrobne podatke, zlasti o neskladnosti igrače in sprejetih korektivnih ukrepih.
Uvoznik mora deset let po tem, ko je bila igrača dana na trg, hraniti izvod izjave ES o skladnosti ter jo na zahtevo ZIRS predložiti in zagotoviti, da je tehnična dokumentacija na voljo ZIRS.
Uvoznik mora na podlagi utemeljene zahteve ZIRS v slovenskem jeziku oziroma jeziku, sprejemljivem za ZIRS, ZIRS posredovati vse potrebne informacije in dokumentacijo za dokazovanje skladnosti igrače ter z njim sodelovati pri dejavnosti, katere cilj je odpraviti tveganje, ki ga povzročajo igrače, ki jih je dal na trg.
Obveznosti uvoznika
Preden da uvoznik igračo na trg, mora preveriti, ali je proizvajalec:
- izvedel ustrezen postopek ugotavljanja skladnosti,
- pripravil ustrezno tehnično dokumentacijo ter zagotoviti, da je ta na voljo v določenem roku,
- pripravil ustrezno izjavo ES o skladnosti, ter zagotovi, da je ta na voljo,
- igračo pravilno označil, opremil z opozorili in navodili v slovenskem jeziku.
Uvoznik mora:
- na igrači navesti svoj naslov,
- zagotoviti ustrezno sledljivost, skladiščenje igrač in prevoz igrač z namenom, da ne pride do ogrožanja varnosti izdelka, in
- spremljati varnost igrač na trgu in sicer, med drugim tudi, pregledovati vzorce igrač na trgu ob upoštevanju tveganja,
- uskladiti neustrezne igrače; obveščati organe o prisotnosti varnostnega tveganja, izvesti odpoklic ali umik igrače ter zagotavljati informacije Zdravstvenemu inšpektoratu RS in
- deset let po tem, ko je bila igrača dana na trg, hraniti izvod izjave ES o skladnosti in tehnično dokumentacijo proizvajalca.
Obveznosti gospodarskih subjektov in poslovni modeli so podrobno obrazloženi v smernicah.
V Uredbi o varnosti igrač je določeno, da morajo biti označbe in opozorila, ki vplivajo na odločitev o nakupu igrače, jasno vidna potrošniku pred nakupom, kar velja tudi v primeru spletne prodaje.
Pravne podlage
Skrbnik zakonodaje
Ministrstvo za zdravje
Štefanova ulica 5
1000 Ljubljana
Čezmejno/občasno opravljanje dejavnosti
Velja le za naslednjo dejavnost, ki se običajno opravlja na obrtni način:
- proizvodnja igrač in rekvizitov za igre in zabavo.