Informative Notice
Določene vsebine se še dopolnjujejo. Hvala za razumevanje.
Uvoz rastlin in rastlinskih proizvodov
Za uvoz rastlin, rastlinskih proizvodov in nadzorovanih predmetov se šteje vnos njihovih pošiljk iz tretjih držav na carinsko območje Skupnosti, ne glede na to, kakšna raba ali uporaba je bila dovoljenja za zadevne rastline. Tretje države so države, ki niso članice Evropske unije.
Pošiljke rastlin, rastlinskih proizvodov in nadzorovanih predmetov s Seznama V.B. iz tretjih držav je potrebno na prvem vstopnem mestu v EU prijaviti za obvezni fitosanitarni pregled, ki ga opravi fitosanitarni inšpektor. Tovrstne pošiljke mora v mednarodnem prometu spremljati izvirno fitosanitarno spričevalo, ki ga izda država izvoznica.
Pošiljke s seznama V.B. se lahko vnaša le čez določena vstopna mesta, kjer sta carinski urad in fitosanitarna inšpekcija.
Vstopno mesto je mesto, kjer so rastline, rastlinski proizvodi in drugi nadzorovani predmeti prvič vneseni na carinsko območje Skupnosti:
- letališče v primeru zračnega prevoza;
- pristanišče v primeru pomorskega ali rečnega prevoza;
- postaja v primeru železniškega prevoza ter
- mesto carinskega urada, odgovornega za območje, kjer se prečka meja Skupnosti, v primeru kateregakoli drugega prevoza.
Uvozniki rastlin, rastlinskih proizvodov in nadzorovanih predmetov s Seznama V.B morajo biti predhodno vpisani v Register pridelovalcev, predelovalcev, uvoznikov in distributerjev rastlin, rastlinskih proizvodov in nadzorovanih predmetov (FITO register), ki ga vodi pristojni organ.
Vloga za vpis v fito register se vloži na predpisanih obrazcih.
Vsak, ki se želi vpisati v FITO register, mora:
- imenovati odgovorno osebo za zdravstveno varstvo rastlin, ki je ustrezno strokovno usposobljena,
- podpisati izjavo na obrazcu 3 vloge, da je seznanjen s področnimi predpisi in obveznostmi, ki izhajajo iz registracije
Pri opravljanju dejavnosti mora registrirani uvoznik preko svoje odgovorne osebe za zdravstveno varstvo rastlin izpolnjevati obveznosti, ki izhajajo iz registracije, in zagotoviti obvezni letni fitosanitarni pregled s strani pristojnega fitosanitarnega inšpektorja.
Velja za naslednje dejavnosti po SKD:
Splošni pogoji
-
Za opravljanje dejavnosti se morate predhodno registrirati in izbrati ustrezno statusno obliko.
-
Poslovni subjekt mora v okviru svojega poslovanja sprejeti odločitev ali postati davčni zavezanec. Če se podjetje odloči, da bo postalo zavezanec za DDV, je potrebno davčnemu organu predložiti zahtevek za izdajo identifikacijske številke za DDV. Ko je zavezanec identificiran za namene DDV, je treba davčnemu uradu predložiti obračun davka za vsako davčno obdobje posebej. Davčno obdobje je koledarski mesec ali koledarsko trimesečje.
Kdaj postati davčni zavezanec?
Pravne podlage
- Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2)
- Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1)
- Zakon o dohodnini (ZDoh-2)
Pristojni organ
Finančna uprava Republike Slovenije
Šmartinska cesta 55
1000 Ljubljana -
Zakon o gospodarskih družbah določa, da morajo vsi – družbe in podjetniki – voditi poslovne knjige ter jih enkrat letno zaključiti v skladu z zakonom in Slovenskimi računovodskimi standardi (2024) ali mednarodnimi standardi računovodskega poročanja.
Pravne podlage
- Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1)
- Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1)
- Slovenski računovodski standardi
- Zakon o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR)
Pristojni organ
Ministrstvo za finance
Župančičeva 3
1000 Ljubljana -
Področje delovne zakonodaje regulira Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1). Poleg pogodbe o zaposlitvi, slovenska zakonodaja opredeljuje tudi več posebnih oblik opravljanja dela. Pri sklenitvi delovnega razmerja je potrebno upoštevati predpisan postopek zaposlitve.
Delodajalec mora na delovnem mestu dosledno upoštevati:
- ureditev obveznih socialnih zavarovanj in refundacije nadomestila plač,
- varnost in zdravje pri delu,
- v primeru nezgod ali poškodb pri delu je potrebno ustrezno prijaviti nezgodo in poškodbe pri delu.
V kolikor delodajalec zaposluje tujca, državljana tretjih držav, je potrebno zanj pridobiti enotno dovoljenje za prebivanje in delo.
Pravne podlage
- Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1)
- Zakon o prispevkih za socialno varnost (ZPSV)
- Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2)
- Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ)
- Zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih (ZSDP-1)
- Zakon o urejanju trga dela (ZUTD)
- Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1)
- Zakon o tujcih (ZTuj-2)
- Zakon o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev (ZZSDT)
Pristojni organ
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Štukljeva cesta 44
1000 LjubljanaZavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
Miklošičeva cesta 24
1507 Ljubljana -
Poslovni subjekti morajo v okviru delovanja odgovorno poslovati. Pri tem morajo dosledno upoštevati načela:
- intelektualne lastnine;
- avtorske in sorodnih pravic;
- požarne varnosti;
- varstva osebnih podatkov;
- javne rabe slovenskega jezika.
Pristojni organ
Ministrstvo za pravosodje
Župančičeva 3
1000 LjubljanaMinistrstvo za kulturo
Maistrova ulica 10
1000 LjubljanaMinistrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
Kotnikova 5
1000 LjubljanaMinistrstvo za obrambo
Vojkova cesta 55
1000 Ljubljana
Pogoji
-
Za opravljanje dejavnosti se morate predhodno registrirati in izbrati ustrezno statusno obliko.
-
FITO register je uradna evidenca izvajalcev poslovnih dejavnosti (fizičnih in pravnih oseb), ki se na območju Republike Slovenije ukvarjajo s pridelavo, predelavo, distribucijo/trženjem, uvozom oziroma izvozom določenih rastlin, rastlinskih proizvodov in drugih predmetov. V register so vpisani tudi izvajalci mednarodnega potniškega prometa in poštnih storitev oziroma vsi tisti, ki so v skladu s predpisi dolžni zagotavljati določene informacije potnikom ter uporabnikom poštnih storitev, vključno z internetno prodajo.
Vpis v FITO register je obvezen za:
- pridelovalce in distributerje določenih rastlin in rastlinskih proizvodov s Seznama XIII Izvedbene Uredbe (EU) 2019/2072, če le-te premeščajo (tržijo);
- uvoznike oziroma njihove zastopnike (špediterje) določenih rastlin, rastlinskih proizvodov in drugih predmetov s Seznama XI (del A in B) Izvedbene Uredbe (EU) 2019/2072;
- izvoznike oziroma njihove zastopnike (špediterje) določenih rastlin, rastlinskih proizvodov in drugih predmetov, za katere je treba pred izvozom izdati fitosanitarno spričevalo ali predizvozno spričevalo;
- izvajalce poslovnih dejavnosti, ki obdelujejo, označujejo oziroma popravljajo lesen pakirni material v skladu z mednarodnim standardom ISPM-15;
- izvajalce poslovnih dejavnosti, za katere je registracija zahtevana s posebnimi izvedbenimi akti Evropske unije zaradi določenih škodljivih organizmov (posebne zahteve, nujni ukrepi, …);
- izvajalce mednarodnega potniškega prometa in poštnih storitev oziroma vse tiste, ki so dolžni zagotavljati določene informacije potnikom ter uporabnikom poštnih storitev, vključno z internetno prodajo (letališča, pristanišča, prevozniki, pošte, hitre pošte, …).
Vpis v FITO register ni potreben za:
- pridelovalce oziroma distributerje, ki dobavljajo rastline in rastlinske proizvode izključno in neposredno končnim neprofesionalnim uporabnikom (vrtičkarjem), razen ob prodaji po pogodbah sklenjenih na daljavo (npr. kataloška, spletna prodaja, prodaja po elektronski pošti),
- prevoznike rastlin, rastlinskih proizvodov oziroma nadzorovanih predmetov, vključno z lesenim pakirnim materialom.
Podrobneje o vpisu na tej povezavi.
Pravne podlage
-
Fitosanitarni pregled ali uradni pregled je obvezen za pošiljke rastlin, rastlinskih proizvodov ali nadzorovanih predmetov s seznama V.B. Fitosanitarni pregled opravi fitosanitarni inšpektor na prvem vstopnem mestu v EU. Tovrstne pošiljke mora spremljati izvirno fitosanitarno spričevalo države izvoznice.
S fitosanitarnim pregledom pošiljke se ugotavlja, če:
- pošiljko spremlja veljavno fitosanitarno spričevalo;
- je pošiljka istovetna z navedbami v fitosanitarnem spričevalu;
- pošiljka ni okužena s škodljivimi organizmi s Seznama I.A (Seznam I.A.I in Seznam I.A.II) in Seznama II.A (Seznam II.A.I in Seznam II.A.II);
- pošiljka ne vsebuje rastlin, rastlinskih proizvodov in nadzorovanih predmetov s Seznama III.A;
- pošiljka izpolnjuje posebne fitosanitarne zahteve s Seznama IV.A (Seznam IV.A.I in Seznam IV.A.II).
Fitosanitarni pregled obsega pregled listin, pregled istovetnosti pošiljke ter zdravstveni pregled pošiljke in prevoznega sredstva.
Uvoznik pošiljko prijavi za uradni pregled pri fitosanitarnem inšpektorju, na vstopnem mestu, kjer poteka uvoz. Prijava se vloži pisno s predložitvijo vseh listin, ki spremljajo pošiljko in mora vsebovati zlasti:
- ime oziroma firmo in naslov oziroma sedež izvozne pošiljke;
- ime oziroma firmo in naslov oziroma sedež prejemnika pošiljke;
- vrsto in številko prevoznega sredstva;
- poreklo rastlin;
- vrsto rastlin, način in število pakiranj ter količino;
- registrsko številko uvoznika;
- referenčno oznako fitosanitarnega spričevala.
Po končanem pregledu fitosanitarni inšpektor z odločbo dovoli ali zavrne uvoz.
Fitosanitarni pregled se lahko opravi pri pošiljkah, ki niso na seznamu V.B., če fitosanitarni inšpektor ali pristojni carinski organ sumi, da obstaja nevarnost za zdravstveno varstvo rastlin ali dvom o istovetnosti pošiljke. Za fitosanitarni pregled pošiljk pri uvozu iz tretjih držav je potrebno plačati pristojbino. Pristojbina se plača glede na velikost in vrsto pošiljke.
Fitosanitarni pregled ni potreben pri uvozu majhnih količin rastlin, rastlinskih proizvodov in nadzorovanih predmetov s seznama V.B in ki jih v Republiko Slovenijo prinesejo fizične osebe.
-
Obvezen letni fitosanitarni pregled pri uvozniku je uradni inšpekcijski pregled izpolnjevanja obveznosti, ki izhajajo iz registracije.
Opravi pri registriranih uvoznikih najmanj enkrat letno, v sodelovanju z imetnikom oziroma njegovo odgovorno osebo za zdravstveno varstvo rastlin. Za letni fitosanitarni pregled se plača pavšal, ki trenutno znaša 75 EUR.
Pravne podlage
Čezmejno/občasno opravljanje dejavnosti
Dejavnost je regulirana z zakonodajo Evropske unije, ki se neposredno uporablja v Republiki Sloveniji, in čezmejnega opravljanja dejavnosti ne opredeljuje. Pogoji so enaki kot pogoji za ustanavljanje.