Informative Notice
Določene vsebine se še dopolnjujejo. Hvala za razumevanje.
Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in opreme (81.220)
Dejavnost drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in opreme, specializirano čiščenje stavb, je čiščenje zunanjosti stavb vseh vrst, tudi čiščenje tovarn, poslovnih in stanovanjskih stavb, čiščenje strojev in podobno.
V to dejavnost spada tudi čiščenje oken, okenskih okvirjev, polic ter pripadajočih okenskih žaluzij, čiščenje stebrov ograje in nosilnega dela stebrov ter spiranje kamnite škarpe z vodo pod visokim pritiskom, čiščenje prezračevalnih sistemov, čiščenje žlebov in streh, čiščenje in praznjenje silosov, meritve emisij dimnih plinov kot del vzdrževanja kurilnih naprav oz. kot del dimnikarskih storitev, čiščenje svetil, čiščenje kulturnih spomenikov, dimnikarska dejavnost, čiščenje zračnikov v stavbah, čiščenje in vzdrževanje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov.
Pri opravljanju te dejavnosti gre pogosto tudi za delo na višini. Vsako delo na višini poteka pod nadzorstvom odgovorne osebe ali za to pooblaščene institucije in je potrebno upoštevati tudi določene zahteve.
Navedena dejavnost je na listi dejavnosti, ki se v skladu s 5. členom Obrtnega zakona opravljajo na obrtni način in se pravica do opravljanja pridobi z vpisom v obrtni register pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije. Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije naredi vpis po uradni dolžnosti, ko pridobi podatek o registrirani dejavnosti s strani upravljavca poslovnega registra (Ajpes).
Velja za naslednje dejavnosti po SKD:
Splošni pogoji
-
Za opravljanje dejavnosti se morate predhodno registrirati in izbrati ustrezno statusno obliko.
-
Poslovni subjekt mora v okviru svojega poslovanja sprejeti odločitev ali postati davčni zavezanec. Če se podjetje odloči, da bo postalo zavezanec za DDV, je potrebno davčnemu organu predložiti zahtevek za izdajo identifikacijske številke za DDV. Ko je zavezanec identificiran za namene DDV, je treba davčnemu uradu predložiti obračun davka za vsako davčno obdobje posebej. Davčno obdobje je koledarski mesec ali koledarsko trimesečje.
Kdaj postati davčni zavezanec?
Pravne podlage
- Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2)
- Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1)
- Zakon o dohodnini (ZDoh-2)
Pristojni organ
Finančna uprava Republike Slovenije
Šmartinska cesta 55
1000 Ljubljana -
Zakon o gospodarskih družbah določa, da morajo vsi – družbe in podjetniki – voditi poslovne knjige ter jih enkrat letno zaključiti v skladu z zakonom in Slovenskimi računovodskimi standardi (2024) ali mednarodnimi standardi računovodskega poročanja.
Pravne podlage
- Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1)
- Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1)
- Slovenski računovodski standardi
- Zakon o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR)
Pristojni organ
Ministrstvo za finance
Župančičeva 3
1000 Ljubljana -
Področje delovne zakonodaje regulira Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1). Poleg pogodbe o zaposlitvi, slovenska zakonodaja opredeljuje tudi več posebnih oblik opravljanja dela. Pri sklenitvi delovnega razmerja je potrebno upoštevati predpisan postopek zaposlitve.
Delodajalec mora na delovnem mestu dosledno upoštevati:
- ureditev obveznih socialnih zavarovanj in refundacije nadomestila plač,
- varnost in zdravje pri delu,
- v primeru nezgod ali poškodb pri delu je potrebno ustrezno prijaviti nezgodo in poškodbe pri delu.
V kolikor delodajalec zaposluje tujca, državljana tretjih držav, je potrebno zanj pridobiti enotno dovoljenje za prebivanje in delo.
Pravne podlage
- Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1)
- Zakon o prispevkih za socialno varnost (ZPSV)
- Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2)
- Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ)
- Zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih (ZSDP-1)
- Zakon o urejanju trga dela (ZUTD)
- Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1)
- Zakon o tujcih (ZTuj-2)
- Zakon o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev (ZZSDT)
Pristojni organ
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Štukljeva cesta 44
1000 LjubljanaZavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
Miklošičeva cesta 24
1507 Ljubljana -
Poslovni subjekti morajo v okviru delovanja odgovorno poslovati. Pri tem morajo dosledno upoštevati načela:
- intelektualne lastnine;
- avtorske in sorodnih pravic;
- požarne varnosti;
- varstva osebnih podatkov;
- javne rabe slovenskega jezika.
Pristojni organ
Ministrstvo za pravosodje
Župančičeva 3
1000 LjubljanaMinistrstvo za kulturo
Maistrova ulica 10
1000 LjubljanaMinistrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
Kotnikova 5
1000 LjubljanaMinistrstvo za obrambo
Vojkova cesta 55
1000 Ljubljana
Pogoji
-
Za opravljanje dejavnosti se morate predhodno registrirati in izbrati ustrezno statusno obliko.
-
Za dejavnosti, ki so uvrščene na Listo dejavnosti, ki se v skladu s 5. členom Obrtnega zakona običajno opravljajo na obrtni način, velja, da se ob registraciji te dejavnosti poslovni subjekti po uradni dolžnosti vpišejo v Obrtni register pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS).
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije naredi vpis po uradni dolžnosti, ko od upravljavca poslovnega registra (Ajpes) pridobi podatek o registrirani dejavnosti.
Vpis v obrtni register lahko uredite tudi sami pri posamezni območni Obrtno-podjetniški zbornici po krajevni pristojnosti.Vpis v obrtni register je brezplačen.
Pravne podlage
- Obrtni zakon (ObrZ)
- Lista dejavnosti, ki se v skladu s 5. členom Obr-Z običajno opravljajo na obrtni način
Skrbnik zakonodaje
Pristojni organ
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Celovška cesta 71
1000 LjubljanaPovezave
-
Za opravljanje določenih dejavnosti – predvsem na področju gostinstva, trgovine, skladiščenja, proizvodnje, izobraževanja, delavnic, laboratorijev, ambulant in podobnih – je potrebno zagotoviti ustrezen poslovni prostor.
Ob registraciji podjetja se ta pogoj ne preverja, mora pa podjetnik zagotoviti poslovni prostor in pridobiti ustrezno dovoljenje, preden začne opravljati dejavnost, za katero je predpisan ta pogoj.Objekt, v katerem je poslovni prostor, mora imeti uporabno dovoljenje.
Poslovni prostor se lahko najame ali kupi. Pred najemom ali nakupom nepremičnine je koristno preveriti, ali ima dovoljenje za uporabo v ustrezne poslovne namene in ali je opravljanje določene dejavnosti v poslovnem prostoru mogoče takoj po prevzemu.
Za izdajo uporabnega dovoljenja in spremembo gradbenega dovoljenja je pristojen upravni organ, ki je izdal gradbeno dovoljenje (pristojna upravna enota), razen v primeru, ko je zaradi predlaganih sprememb objekta treba izdati integralno gradbeno dovoljenje.
Več o postopku pridobitve uporabnega dovoljenja.
Pri rekonstrukciji objektov, ki so zavarovani v skladu s predpisi o kulturnih dediščini, se lahko minimalni tehnični pogoji za opravljanje dejavnosti razlikujejo od predpisanih.
Soglasje za odstopanje se lahko pridobi v postopku izdaje dovoljenja za gradnjo ali rekonstrukcijo v skladu s predpisi o urejanju prostora in graditvi objektov, pod pogojem, da odstopanje ni takšno, da bi bilo zaradi tega ogroženo zdravje in življenje ljudi.
Dokazila
Uporabno dovoljenje: fotokopija
Pravne podlage
Skrbnik zakonodaje
Ministrstvo za naravne vire in prostor
Dunajska cesta 48
1000 LjubljanaPristojni organ
Povezave
-
Za delo na višini je treba imeti naslednje pripomočke in delovno opremo:
- lestve, ki morajo ustrezati standardu SIST EN 131 z maksimalno višino 8 m;
- delovne odre z ustreznimi varovalnimi ograjami v skladu z evropskimi in mednarodnimi standardi z veljavno dokumentacijo in dokazili;
- strojne dvižne košare in dvigala z ustreznimi certifikati in navodili za varno uporabo delovnih strojev (za vso delovno opremo se zahteva izjava o skladnosti in po pregledu izdano poročilo o ustreznosti),
- drugo potrebno delovno opremo.
V izjemnih primerih in ko gre za kratkotrajna dela in ko ocena tveganja to dovoljuje, se dovoljuje uporaba delovnih vrvi z naslednjimi zahtevami:
- sistem mora imeti dve ločeni sidrani vrvi, ena služi za dostop, spust in oporo, druga je podporna;
- delovna vrv mora ometi opremo za vzpenjanje in spuščanje in samozaporni sistem, ki prepreči delavcu izgubo nadzora nad svojim gibanjem;
- delavec mora imeti primeren varnostni pas in biti povezan z varnostno vrvjo;
- orodje in pripomočki, ki jih delavec uporablja, morajo biti varno pritrjeni na delavčev varnostni pas ali sedež;
- glede na trajanje dela in druge ergonomske omejitve je treba zagotoviti sedež z ustreznimi dodatki.
Pri uporabi delovnega odra za delo nad 2,0 m stojne višine se zahteva delovni oder s hrbtobranom.
Delavec mora pri delu na višini obvezno uporabljati osebno varovalno opremo:
- delovno obleko, ki se mora prilegati telesu in ne sme imeti ohlapnih rokavov in hlačnic,
- zaščitno čelado,
- delovne čevlje, ki morajo imeti podplate iz ne-drsečega materiala,
- varnostni pas,
- varovalne rokavice v primeru dela na vrvi.
Pravne podlage
- Pravilnik o varnosti in zdravju pri uporabi delovne opreme
- Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1)
- Uredba o zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu na začasnih in premičnih gradbiščih
Skrbnik zakonodaje
-
Delavec, ki opravlja delo na višini, mora izpolnjevati naslednje zahteve:
- imeti mora opravljen zdravniški pregled z označbo posebnih zdravstvenih zahtev »delo na višini«,
- mora opraviti teoretično in praktično usposabljanje za varno delo, ki mora biti prilagojeno posebnostim delovnega mesta - delo na višini, kjer ga mora delodajalec poučiti o vseh ukrepih varnosti in zdravja pr delu za varno delo na višini glede na oceno tveganja na delovnem mestu,
- delavec mora biti podučen o pravilni rabi osebne varovalne opreme.
Pravne podlage
- Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1)
- Uredba o zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu na začasnih in premičnih gradbiščih
Skrbnik zakonodaje
-
Delodajalec mora pred določitvijo osebne varovalne opreme oceniti, če oprema, ki jo morajo delavci uporabljati pri delu, izpolnjuje zahteve iz 5. in 6. člena Pravilnika o osebni varovalni opremi, ki jo delavci uporabljajo pri delu.
Ocena obsega:
- analizo in oceno tveganj, ki se jim ni mogoče izogniti z drugimi ukrepi;
- opredelitev lastnosti, ki jih mora imeti osebna varovalna oprema za učinkovito varovanje delavca, pri tem pa mora upoštevati tudi tveganja, ki jih lahko povzroča oprema sama;
- primerjavo lastnosti razpoložljive osebne varovalne opreme.
Pravne podlage
- Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1)
- Pravilnik o osebni varovalni opremi, ki jo delavci uporabljajo pri delu
Skrbnik zakonodaje
-
Enkrat letno morajo biti zaposleni, ki uporabljajo višinsko varovalno opremo, poučeni o pravilnem ravnanju z opremo in izvedbi reševanj in reševalnih ukrepov. Ta usposabljanja mora načrtovati in izvajati usposobljena oseba.
Po zaključku usposabljanja so udeleženci kvalificirani v podjetju izvajati letne osnovne preglede višinske varovalne opreme in organizirati osnovna usposabljanja "VVO". Strokovni tečaj za varno delo na višini velja tri leta.
Pravne podlage
Skrbnik zakonodaje
-
Cene storitev, ki se ponujajo pri prodaji potrošnikom, morajo biti označene v skladu s 14. členom Zakona o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/22) in Pravilnikom o načinu označevanja cen blaga, digitalnih vsebin in storitev ter objavi znižanja cene blaga (Uradni list RS, št. 10/23).
Podjetje za storitev, ki jo ponuja potrošniku, vidno označi ceno, ki vključuje davek na dodano vrednost, če je podjetje zavezanec za davek na dodano vrednost. Cena storitve je označena v evrih. V primeru, da je poleg cene v evrih označena tudi cena v drugih valutah, mora biti poleg zneska v evrih tudi oznaka EUR. Podjetje upošteva označeno ceno. Če gre za ponudbo v okviru storitev informacijske družbe, mora biti poleg cene jasno in nedvoumno navedeno, ali cena vključuje tudi stroške dostave.
Cene za vse storitve morajo biti označene kot cene v obliki cenika. Označitev cen za storitve mora biti nedvoumna, lahko prepoznavna, čitljiva in za potrošnika na vidnem in dosegljivem mestu.
Pri storitvah, pri katerih cene ni mogoče označiti kot cene za vrsto storitve, se ceno storitve lahko označi na enega od naslednjih načinov:
- kot ceno delovne ure za izvedbo določene storitve v poslovnem prostoru izvajalca storitve;
- kot ceno delovne ure za izvedbo določene storitve na kraju samem;
- kot ceno vseh stroškov za izvedbo določene storitve;
- kot ceno storitve, preračunano na mersko enoto;
- kot ceno storitve, ki jo nedvoumno opredelimo na drug način in se običajno uporablja pri ponujanju določenih storitev.
Cena za storitve je nedvoumno označena, če je ni možno zamenjati s ceno druge storitve, ki se nahaja v neposredni soseščini.
Cena za storitve je v poslovnem prostoru označena čitljivo, če je velikost črk in številk na ceniku za storitve najmanj 5 mm.
Cena za storitev mora biti potrošniku lahko dostopna ter mora biti objavljena na vidnem mestu v poslovnem prostoru, kjer je ta storitev potrošniku ponujena.
Kot vidno označeno ceno storitve se šteje, da je cenik obešen na steno poslovnega prostora oziroma tistega njegovega dela, kjer se nahajajo potrošniki.
Pravne podlage
- Pravilnik o načinu označevanja cen blaga, digitalnih vsebin in storitev ter objava znižanja cene blaga
- Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1)
Skrbnik zakonodaje
Čezmejno/občasno opravljanje dejavnosti
Dejavnost lahko v Sloveniji opravljate čezmejno ali občasno. Pred prvim opravljanjem oddajte pisno prijavo pri pristojnem organu.
Velja le za naslednjo dejavnost, ki se običajno opravlja na obrtni način:
- čiščenje cest in drugo čiščenje.