Informative Notice
Določene vsebine se še dopolnjujejo. Hvala za razumevanje.
Opravljanje javne službe genske banke
Genske banke so nadzorovane ali gojene populacije ali deli živali in rastlin, zlasti semena, trosi, spolne celice in drugi biološki materiali, ki se upravljajo za namene ohranjanja vrst oziroma njihovih genskih skladov.
Vzpostavljanje in upravljanje genskih bank lahko izvajajo le strokovno usposobljene pravne fizične osebe na podlagi koncesijske pogodbe.
Organizacija za izvajanje javne službe genske banke mora imenovati strokovni svet, pripraviti letni program varstva BRŽ, če opravlja tudi druge dejavnosti, voditi ločeno računovodstvo in pripravljati poročila o izvajanju del.
Velja za naslednje dejavnosti po SKD:
Splošni pogoji
-
Za opravljanje dejavnosti se morate predhodno registrirati in izbrati ustrezno statusno obliko.
-
Poslovni subjekt mora v okviru svojega poslovanja sprejeti odločitev ali postati davčni zavezanec. Če se podjetje odloči, da bo postalo zavezanec za DDV, je potrebno davčnemu organu predložiti zahtevek za izdajo identifikacijske številke za DDV. Ko je zavezanec identificiran za namene DDV, je treba davčnemu uradu predložiti obračun davka za vsako davčno obdobje posebej. Davčno obdobje je koledarski mesec ali koledarsko trimesečje.
Kdaj postati davčni zavezanec?
Pravne podlage
- Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2)
- Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1)
- Zakon o dohodnini (ZDoh-2)
Pristojni organ
Finančna uprava Republike Slovenije
Šmartinska cesta 55
1000 Ljubljana -
Zakon o gospodarskih družbah določa, da morajo vsi – družbe in podjetniki – voditi poslovne knjige ter jih enkrat letno zaključiti v skladu z zakonom in Slovenskimi računovodskimi standardi (2024) ali mednarodnimi standardi računovodskega poročanja.
Pravne podlage
- Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1)
- Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1)
- Slovenski računovodski standardi
- Zakon o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR)
Pristojni organ
Ministrstvo za finance
Župančičeva 3
1000 Ljubljana -
Področje delovne zakonodaje regulira Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1). Poleg pogodbe o zaposlitvi, slovenska zakonodaja opredeljuje tudi več posebnih oblik opravljanja dela. Pri sklenitvi delovnega razmerja je potrebno upoštevati predpisan postopek zaposlitve.
Delodajalec mora na delovnem mestu dosledno upoštevati:
- ureditev obveznih socialnih zavarovanj in refundacije nadomestila plač,
- varnost in zdravje pri delu,
- v primeru nezgod ali poškodb pri delu je potrebno ustrezno prijaviti nezgodo in poškodbe pri delu.
V kolikor delodajalec zaposluje tujca, državljana tretjih držav, je potrebno zanj pridobiti enotno dovoljenje za prebivanje in delo.
Pravne podlage
- Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1)
- Zakon o prispevkih za socialno varnost (ZPSV)
- Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2)
- Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ)
- Zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih (ZSDP-1)
- Zakon o urejanju trga dela (ZUTD)
- Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1)
- Zakon o tujcih (ZTuj-2)
- Zakon o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev (ZZSDT)
Pristojni organ
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Štukljeva cesta 44
1000 LjubljanaZavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
Miklošičeva cesta 24
1507 Ljubljana -
Poslovni subjekti morajo v okviru delovanja odgovorno poslovati. Pri tem morajo dosledno upoštevati načela:
- intelektualne lastnine;
- avtorske in sorodnih pravic;
- požarne varnosti;
- varstva osebnih podatkov;
- javne rabe slovenskega jezika.
Pristojni organ
Ministrstvo za pravosodje
Župančičeva 3
1000 LjubljanaMinistrstvo za kulturo
Maistrova ulica 10
1000 LjubljanaMinistrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
Kotnikova 5
1000 LjubljanaMinistrstvo za obrambo
Vojkova cesta 55
1000 Ljubljana
Pogoji
-
Za opravljanje dejavnosti se morate predhodno registrirati in izbrati ustrezno statusno obliko.
-
Koncesija se podeljuje na podlagi javnega razpisa, ki ga razpisuje pristojno ministrstvo.
Rok za prijavo na razpis je najmanj 45 dni od dneva objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije. Javni razpis je uspešen, če je do poteka razpisnega roka predložena vsaj ena veljavna prijava. Prijava je veljavna, če je pravočasna in izpolnjuje vse zahteve javnega razpisa.
Na javnem razpisu se izbere en koncesionar, ki zagotavlja izvajanje storitev javne službe genske banke za celotno obdobje in območje podeljene koncesije.
Pri izboru koncesionarja se upošteva kakovost izvajanja nalog, ki so predmet koncesije, in se izkazuje predvsem z naslednjimi merili:
- strokovna usposobljenost oseb;
- oprema in prostori za izvajanje nalog;
- izkušnje na področju ohranjanja BRŽ;
- vključenost v mednarodno sodelovanje na področju živalskih genskih virov.
-
Organizacija za izvajanje javne službe genske banke mora imenovati strokovni svet v dveh mesecih po prejemu odločbe, s katero je bila izbrana na javnem razpisu kot izvajalec nalog javne službe genske banke. Strokovni svet mora biti sestavljen iz
- predstavnika organizacije, ki izvaja naloge javne službe genske banke,
- predstavnika vsake priznane rejske organizacije, katere rejski program je potrjen za pasme domačih živali, na katere se nanaša izvajanje javne službe genske banke, in
- enega predstavnika vsake druge organizacije, ki opravljajo posamezne naloge iz javne službe genske banke.
-
V letnem programu varstva BRŽ, ki ga s sklepom sprejme minister, se za opravljanje nalog javne službe genske banke podrobneje določijo obseg nalog in višina sredstev, vrsta podatkov, ki so potrebni za opravljanje nalog javne službe genske banke -vključno z osebnimi podatki - in način dostopa do podatkov.
Letni program varstva BRŽ mora vsebovati:
- cilje in pričakovane rezultate opravljanja javne službe genske banke;
- dejavnosti ali naloge oziroma storitve javne službe genske banke skupaj s predvidenim letnim obsegom dela za posamezne izvajalce nalog javne službe genske banke;
- normativni izračun stroškov opravljanja nalog, preračunano na posamezno enoto (uro, žival, dejavnost, drugo);
- seznam podatkov, potrebnih za opravljanje nalog javne službe genske banke, vključno z osebnimi podatki, navedenimi po posameznih dejavnostih ali nalogah oziroma storitvah, in način dostopa do podatkov skladno s predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov in dostop do informacij javnega značaja;
- podrobnejše ukrepe, ki jih mora izvesti izvajalec nalog javne službe genske banke;
- vire financiranja javne službe genske banke;
- kazalnike učinkovitosti izvajalca nalog javne službe genske banke;
- začetek in čas trajanja programa;
- vrste in pasme živali, ki so predmet izvajanja programa;
- seznam priznanih rejskih organizacij, ki sodelujejo pri izvedbi tega programa.
Ministrstvo preverja usklajenost letnega programa varstva BRŽ z izhodišči iz prvega odstavka tega člena ter izvajalce nalog javne službe genske banke pisno pozove, da predloge programov ustrezno dopolnijo oziroma uskladijo.
Dokazila
Letni program varstva BRŽ
Pravne podlage
-
Če izvajalec nalog javne službe opravlja tudi druge dejavnosti, ki niso povezane z opravljanjem javne službe, mora zagotoviti ločeno vodenje računovodskih evidenc za posamezne dejavnosti. Določeni morajo biti tudi parametri za razporejanje stroškov in prihodkov na podlagi sodil (ključev) za delitev sredstev po posameznih dejavnostih.
Pravne podlage
-
Izvajalec nalog javne službe genske banke mora pristojnemu ministrstvu poslati letno poročilo o rezultatih opravljenega dela in letno finančno poročilo o izvajanju javne službe.
Letno poročilo o rezultatih opravljenega dela zajema kratko vsebinsko poročilo, predloge za izboljšanje dela na področju javnih služb in dokazila o izpolnitvi prevzetih obveznosti glede:
- doseganja ciljev iz letnega programa varstva BRŽ;
- uresničitve letnega programa varstva BRŽ;
- posebnosti in ugotovitve pri izvrševanju letnega programa varstva BRŽ.
Letno poročilo o rezultatih opravljenega dela morata podpisati odgovorna oseba pravne osebe in strokovni vodja organizacije, ki opravlja naloge javne službe.
Letno finančno poročilo o izvajanju javne službe mora vsebovati obrazložitev, obseg nalog, vrednost in obdobje izvajanja programa, pregled priliva sredstev iz proračuna Republike Slovenije in vseh drugih virov ter porabe sredstev.
Finančno poročilo morajo podpisati odgovorna oseba pravne osebe, strokovni vodja organizacije, ki opravlja naloge javne službe in računovodja.
Pravne podlage