Pregledovanje naprav za nanašanje fitofarmacevtskih sredstev (FFS)
Preglede naprav za nanašanje fitofarmacevtskih sredstev (FFS) izvajajo pooblaščeni pregledniki naprav, ki izpolnjujejo predpisane pogoje za izvajanje dejavnosti.
O načrtovanem terminu izvajanja pregledov in lokaciji morajo izvajalci obvestiti Upravo RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin ter zainteresirano javnost. Izvajalci morajo ustrezno izvajati preglede, izdati potrdila in znake o rednem pregledu ter ustrezno voditi evidenco o pregledanih napravah, izdanih potrdilih in znakih.
Lastniki naprav morajo zaradi varnosti in zaščite zdravja ljudi in okolja zagotoviti, da so naprave, ki jih uporabljajo, redno pregledane.
Za napravo, ki izpolnjuje tehnične zahteve, se na podlagi opravljenega pregleda izda potrdilo o pravilnem delovanju naprave in znak o rednem pregledu, če izpolnjuje zahteve glede pravilnega delovanja.
Velja za naslednje dejavnosti po SKD:
Pogoji
-
Izbrani izvajalci dobijo javno pooblastilo za dobo 5 let. Medsebojne pravice in obveznosti pristojni organ in preglednik naprav uredita s pogodbo. Pristojni organ vpiše pooblaščene preglednike naprav na seznam, ki je dostopen na spletni strani pristojnega organa. Na seznamu so navedeni številka in datum odločbe o pooblastitvi ter firma in sedež ali osebno ime in naslov pri samostojnem podjetniku posamezniku.
Izvajalce pregledov naprav za nanašanje FFS se izbere na javnem razpisu, ki ga izvede pristojni organ.
Izvajalec mora imeti za nedoločen čas zaposlenega preglednika naprav, ne sme izvajati dejavnosti, ki so v navzkrižju interesov, zagotoviti ustrezne prostore in tehnično opremljenost ter opremo za preglede.
-
Preglednik naprav mora o načrtovani izvedbi pregledov naprav obvestiti pristojni organ najmanj 30 dni pred izvedbo pregledov preko informacijskega okolja, ki mu ga zagotovi pristojni organ.
Obvestilo mora vključevati kraj in lokacijo, datum in uro pričetka ter predvideni čas izvajanja pregledov naprav.
Pravne podlage
- Zakon o fitofarmacevtskih sredstvih (ZFfS-1)
- Pravilnik o zahtevah glede pravilnega delovanja naprav za nanašanje fitofarmacevtskih sredstev in o pogojih ter načinu izvajanja njihovih pregledov
Pristojni organ
Uprava RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin
Dunajska 22
1000 Ljubljana -
Preglede naprav za nanašanje fitofarmacevtskih sredstev (FFS) izvajajo pooblaščeni pregledniki naprav, ki izpolnjujejo predpisane pogoje za izvajanje dejavnosti.
Izvajalce pregledov naprav za nanašanje FFS se izbere na javnem razpisu, ki ga izvede pristojni organ.
Pregled naprav mora biti opravljen:
- v skladu s predpisi, ki urejajo tehnične zahteve za proizvode, in postopke ugotavljanja skladnosti
- ob uporabi brezhibnih predpisanih merilnih naprav in opreme ter
- v skladu s tehničnimi navodili o načinu izvajanja pregledovanja naprav
Pri izvedbi pregleda naprave se upoštevajo tudi navodila za uporabo naprave, ki jih izda proizvajalec naprave.
Po opravljenem pregledu naprave je treba iztečeno tekočino vrniti v rezervoar naprave.
Pravne podlage
-
Po uspešno opravljenem pregledu naprave preglednik izda potrdilo o opravljenem pregledu naprave kjer so navedeni podatki iz evidence pregledanih naprav.
Potrdilo velja tri leta oziroma za nove naprave pet let. Izda se v dveh izvodih. En izvod zadrži preglednik naprav, drugega pa prejme lastnik naprave.
Znak o rednem pregledu je sestavljen iz treh delov in je zelene barve.
Znak o rednem pregledu nalepi preglednik naprav na napravo tako, da je dobro viden in čitljiv ter ne sme biti poškodovan, zakrit, dodatno prevlečen ali prekrit.
Pravne podlage
-
Pooblaščeni izvajalci pregledov morajo v evidenco pregledanih naprav vpisati podatke o:
- napravah (o vrsti in tipu naprave, letu izdelave ter tehnične podatke o napravi), o izdelovalcu naprave (naziv izdelovalca in serijska številka izdelovalca naprave) in lastnikih (osebno ime ali firmo lastnika naprave, naslov ali sedež, davčno številko),
- izdanih potrdilih o pravilnem delovanju naprave (datum in izid pregleda, podatke o meritvah pregleda, zaporedno številko in datum izdaje potrdila),
- izdanih znakih o rednih pregledih (datum izdaje znaka o rednem pregledu),
- vpisu (datum vpisa v evidenco, osebno ime vpisnika podatkov ter osebno ime in naslov ali firmo in sedež preglednika naprave).
V to evidenco vpišejo tudi podatke o spremembi lastništva naprave ali o spremembi tehničnih podatkov o napravi. Te podatke morajo vpisati sproti oziroma najpozneje v osmih dneh od izdanega potrdila in znaka oziroma prejema sporočila o spremembi podatkov.
Podatki iz evidence pregledanih naprav za nanašanje FFS so javni in so na zahtevo na voljo pri Uradu RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin.
Pravne podlage
-
Izvajalec pregledov naprav mora pri zaračunavnaju stroškov vpisa nove naprave v evidenco pregledanih naprav in stroškov pregleda naprave upoštevati maksimalne stroške po veljavnem ceniku.
Stroške vpisa in pregleda nosi lastnik naprave.
V ceno vpisa v evidenco pregledanih naprav in pregleda naprav je poleg stroškov dela in pregleda vključena tudi izdaja potrdila o pravilnem delovanju.
Pravne podlage
Čezmejno/občasno opravljanje dejavnosti
Pogoji za čezmejno/občasno opravljanje dejavnosti so enaki kot pogoji za ustanovitev.